Blandade bilder

Vi skickade iväg en dream flyer och tänkte på alla er där hemma !

Min favotit plats, mitt i poolen och nära till baren :)

Här sitter vi i båten på väg till Phi Phi öarna, vi tog en speedboat tour dit

Det blev shopping på Phi Phi Don, jag köpte den tunikan på bilden

Här fanns det hur mycket som helst att köpa, men jag fick hålla mig till två saker. Vi hade inte så mycket tid på oss för vi skulle kolla på annat också :)

Mysig bild, tycker jag!

Hamnen på Phi Phi Don

Det sprang runt fler stycken gulliga apor på monkey Island. De var gulliga men dock inte snälla, de hoppade upp och tig allas mat :P

Longtailboat igen, så typiskt thailand

Här åt vi, på Phi Phi Bamboo. Där hade de en underbart fin strand, ni kanske inte ser på bilden men vattnet där var så vackert. Helt turkost/ljusblått :)

Det blev såklart snorkling också. Det ena snorklingstället var bättre än det andra. För på den ena stället var det för mycket speedboatar så all sand kom upp från botten. Men man ska inte klaga, det var hur fint som helst ändå!

Här var vi på väg in i en "spricka" i berget. Och när man kom in så var het hur häftigt som helst!

Ni ser ju själv, vattnet var så underbart fint att man bara ville hoppa i och ta en simtur, även jag som inte är så förtjust i saltvatten. Men det var verkligen fint :)

Här är lite blandade bilder från de senaste dagarna, har inte haft något internet så fick göra såhär istället!:)

Här sitter jag vid poolen och solar, riktigt skönt! ikväll blir det buffé på hotellet men innan de så ska vi till en bar på stranden och kolla på solnedgången :)

4 islands tour :)

Idag så har vi kollat på 4 olika öar, där har vi snorklat, ätit, badat och solat. Detta var en riktigt rolig utflykt och skulle gärna göra om det !

Vid 8 tiden så gick vi ner till stranden för att komma med båten, ni ser den på bilden ovan. Vi skulle åka ut och kolla på 4 olika öar.

Jag, pappa och aline som snorklar och en av killarna skär annanas och matar fiskarna så alla kommer fram samtidigt.

Mer snorkling.. :)

Typiskt japaner, alla simmar i en och samma rad ! haha

ja, ni ser ju själva ! :D

Nu har vi kommit fram till stranden som vi var på i 2 timmar. Här snorklade och badade vi och solade såklart. Jag hittade även massa fina snäckor.

En longtailboat, vi kanske ska åka med en sådan här någon dag.

Det fanns bara en ful fisk i hela havet... nej vissta ja, det va ju bara pappa

Nu ska vi snart gå till stranden för att leda efter någon restaurang vi kan äta på. Jag tror nog det blir nog den vanliga rätten för mig, fried rice och kykling :) ni får ha det super ! <3

Sol och bad hela dagen

Idag har det varit en riktigt skönt men varm dag, kanke lite avundsjuka kanske ? ;)
Dagen började med att vi gick upp halv 7 och gick och åt frukost vid 7, då är det lungt och tyst i fukostmatsalen.
Sen gick jag tillbaka till hotellrummet för att göra klart ett arbete som skulle lämnas in idag kanake inte det roligaste men det måste ju göras.. tog lite tid innan jag kunde komma ut i solen (men tillslut blev jag klar).

Jag gick ner till poolen och la mig och sola och det tog inte lång tid innan man var tvungen att hoppa i poolen och bada för det var så varmt. Det har varit 35 grader i skuggan, betydligt varmare än igår. Det känns som att jag har varit i poolen hela dagen. Jag satt i poolbaren på eftermiddagen, drack milkeshake och kaffe underbart sätt att ta en fika i värmen.
Jag tror att jag somnade till en stund på bryggan mitt i poolen kände mig ganska yr när jag vaknade hoppade i poolen igen för att kyla ner mig.
Nu ska jag fixa till mig för att åka in till en liten by "Salladan" som finns  här på ön, jag hoppas att jag kan hitta lite att SHOPPA. Vi hade tänkt äta på fiskebryggorna om vi hittar något bra ställe att äta på.

Nej, nu måste jag fixa mig färdigt. Vi ska ta oss till Salladan i en TUK TUK innan det blir mörkt. Säkert ingett flådigt åk...

Äntligen framme i värmen!

Nu har vi varit här lite mer än en dag och det är superskönt! Vädret är toppen, medeltemperaturen är 32 grader. Vi har precis fixat internet så det är därför jag inte ha kunnat blogga innan. Internetet är rätt segt och det stänger av sig lite då och då så man måste vara snabb när man är inne, men det ska funka! Tänkte visa vad vi har gjort sen vi kom hit genom att visa bilder. Det blir nog lättast så..

Äntligen på flygplaner efter lång längtan och många timmars förseningar.
När det bara var några timmar kvar av flygresan så blev jag lite uttråkad så jag passade på att ta några fina bilder på utsikten från flygplanet.

I Thailand!!

Det tog ca 2 timmar att åkte till hotellet med bil/buss och båt till ön. När vi kom fram så blev vi skjutsade till vårt hotellrum i denna hotellbil (eller vad man kan kalla det).

Precis utanför vårt hotellrum så finns det en poolbar och runt baren är det solplatser som man kan ligga och sola på. Mellan klockan  17.00-18.00 så är det happy hour och då är mamma, pappa, mormor och morfar i baren och är berädda och beställa dricka. (Happy hour = buy one, get one free)

Älskar detta hotellrummet eftersom det finns ett stort badkar ! Tog ett skönt bad redan första dagen när vi kom hit!

Från buffén idag, riktigt gott!

Tänkte avsluta med en fin bild på mina favoritblommor som är tagen av mig!

Ps. Ska försöka uppdatera bloggen varje dag, men eftersom det är klydd med internetet så vet jag inte riktigt hur det kommer gå och vi kommer ju även vara ute på uyflyckter vissa dagen. Men kolla in varje dag så missar ni inget! puss hej<3

Thailand, here I come

Imorgon drar jag till Thailand och ska vara borta i 2 underbara veckor! Jag kommer såklart uppdatera så mycket jag kan från min semester här under tiden jag är borta. Förtsätt kolla min blogg varje dag så kommer det komma massa bilder och annat skoj.

Fredag = Party!

Äntligen fredag och idag ska jag och Kelly på fest i Höllviken!! Ni alla andra får ha en underbar fredag för det ska jag iaf ha, see ya bitches<3

?

Crazy or what!?

Sååå gulliga

Fjortis posen ;)

Längtar nu!

Nu är det bara 5 dagar tills jag drar till Thailand, tänk att få komma bort från denna kyla och snö. Jag vill bara att de sista dagarna ska gå snabbt. Men helgen ska jag iaf spendera med kelly för sen kommer vi inte träffas på 2 veckor.. :/ Men som tur e så har jag med mig min data så jag kommer både blogga om hur jag har det där nere och snacka med alla hemma i Sverige. Det kommer att komma massa med bilder där ifrån. Så nu vet ni de!
Såhär ska jag ha det i 2 veckor, bo på ett otroligt fint hotell och bara ta det lugnt, sola och bada. Men såklart har jag massa skolgrejer jag måste göra under tiden jag är borta för att inte komma back, kommer bli jobbigt men man måste ju.. Här kommer lite bilder från hotellet :D

Dålig uppdatering

Jaa det har varit lite dålig uppdatering den senaste tiden och därför tänkte jag gör ett snabbt inlägg och berätta lite snabbt vad jag har haft för mig och vad som har hänt.
Helt ärligt har jag inte orkat blogga nu dessa dagarna men det ska jag ändra på. Jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort så något speciellt är det inte direkt. Men jag började iaf skolan igår och det va rätt chill första dagen, visst det är ju alltid lika trist att börja skolan igen men sånt är ju livet. Igår kväll var jag även på en 20-års fest och det var trevligt! Vi sjöng bl.a sing star..
Idag hade jag egentingen bestämt mig för att gå upp tidigt för att fixa i vår nya utbyggnad. Ska ju ha lite fest där för lite kompisar. Men så trött och seg som jag är så gick jag inte upp särskilt tidigt, men jag får försöka fixa där ändå. Ellinor kommer även över och hjälper mig lite, gulligt av henne.
Det kommer säkert bilder imorgon från kvällen idag, men ni får ha det så bra. Puss<3

Låt tips !

Alla låtar hittar du på Spotify :)

Trelleborg idag

Idag åkte jag, Elli och Kelly till Trelleborg för att kolla lite i affärer och fika. Det var mycket mysigt, men det var riktigt kallt och det snöade till och med. Men som tur var så va vi inne på shoppingcentret hela tiden. Jag köpte tippar till mina nagalar för jag ville göra mina nagalar fina. Men det är ändå rätt onödigt för jag har rätt långa naglar själv, men jag vill ändå göra sånt. Fråga mig inte varför !?
Det är faktiskt rätt lätt att fixa naglarna med dessa tipparna men man får vara berädd på att det tar väldigt lång tid, men det blir ju snyggt till slut !:)

Ännu ett inlägg mitt i natten!

Jao, just nu sitter jag ute i vårt lilla nybygge, eller vad man kan kalla det.  Jag är iallafall med Kelly och Elli just nu och dom ska sova här och vi har ett litet problem var Elli ska sova för vi har ingen säng till henne för alla sover och vi kan inte blåsa upp en säng nu för då kommer alla vakna. Mhmm, ett litet problem. Men det fixar nog sig, hon får väl sova på golvet om vi inte kommer på något.
Elli har precis målat kellys naglar och man kan väl kalla dom fina (om man gillar clowndesignade naglar). Nej, men dem va faktiskt fina! Nu ska vi snart gå och lägga oss, puss hej<3

Elli nattuggla

Kellys naglar

Vi pimpade även hennes mobil, fiiiint!

Inlägg mitt i natten

Kelly kom idag till mig runt 5 tiden, jag hade inte orkat fixa mig under dagen så det gjorde jag. Sen lite senare bestämde vi oss för att hitta på någonting, det va ju iallafall lördag och något måste vi ju göra!
Lite senare smsade jag Izabelle och hon berättade att lite kompisar skulle hem till henne så vi åkte dit, trevligt.

Jag och Kelly bytte också julklappar. Jaa jag vet vi är väldigt sena men vi har inte hunnit träffa varandra innan för att göra det. Men det är bättre än aldrig, eller hur !?
Jag fick denna fina tröjan av henne... :

SUPER
                                        MODEL

TUGGUMMI

TVÅTUSENTIO

Nu har jag äntligen fått ihop lite bilder på de flesta som va med igår, jag har många fler bilder men man kan ju inte lägga upp alla.
Ikväll vet jag inte vad som händer, jag kanske ska till Mikaela och kolla film med henne och Felix men hon skulle tydligen höra av sig om det blev något. Annars kommer jag nog bara vara hemma och kolla tv och ta det lugnt, kan va skönt ibland!

Jonas, Citte och Malle

GOTT NYTT ÅR ALLA!!:D

Klänningen

Jag visade ju aldig klänningen jag hade igår, men här kommer den! puss<3

Klänningen kommer från VILA, kostade runt 500 kr :)

Godmorgon !

Just nu sitter jag här i köket och är vrålhungrig, jag väntar på att frukosten ska bli klar. Jag börjar året med en riktigt god frukost och självklart så blir det pannkakor.. yey!
Jag hade riktigt kul igår, det blev verkligen lyckat till slut även om jag hade lite klydd i början. Firade med massa vänner och hade det underbart roligt. bilder och annat kommer antingen idag eller imorgon. Eftersom jag inte själv tog med min kamera och fottade så kommer bilderna lite senare än vad dom hade gjort om jag fottat själv, men men.
Tack till er som var med igår!! (dem som läser min blogg då)

Morgonpick som jag e!

Jaa, ni ser ju själv.

Happy new year :D

Förlåt för dåligt uppdataering idag, men lovar det kommer upp bilder frrån idag imorgon! puss<3